Framme!

Imorse när jag stod i duschen tänkte jag; "Är det såhär min dag kommer starta nu i 7 veckor?"

Sen åt jag frukost och insåg att "Ja, tyvärr".



Nej då, nu ska vi inte vara såna. Resan har gått bra, den kändes himla lång bara. Jag sov bort kanske 2 timmar på flyget till Madrid, men ändå lyckades både jag och Michaela lura oss själv att planet var nästan 2 timmar försenat trots fördröjd start på kanske en kvart. Hur förseningen lyckats öka i luften fattade varken hon eller jag, men inte förstod vi att det var en sommatidsinställd klocka som spökade för det...

Något annat värt att tillägga från resan var maten vi skulle äta på Arlanda. Tror jag aldrig varit med om sämre service sen jag var på en kinarestaurang i Turkiet och den väldigt överbemannade personalen var så rastlös att de tog tallrikarna innan vi hunnit tugga färdigt och glasen ur händerna på oss. Min bordsgranne fick rått strutskött trots lång väntan, min ceasarsallad glömdes bort, de irrade runt och ja.. Ingen verkade ha koll. När jag tillslut fick min sallad (de andra som besällt samma fick bland de allra första - och det var ändå efter lång tid. Hur lång tid kan det ta att lägga upp några salladsblad och nån kycklingfilé?) hade alla ätit upp, vi skulle boarda och jag fick slänga i mig maten. Hann inte med att äta allt och fick ta en kycklingbit i handen och sticka. Sjukt irriterande, jag hade varit hungrig ända sedan vi kom till flygplatsen 2-3 timmar tidigare.

Igår hände inte så mycket, de som bodde här innan oss hade avskedspartyn runt om i rummen om jag förstod det rätt men vi nya pallade inte utan kom i sängs kring 2-3 hela gänget tror jag. Min rumskompis heter Lisa (det var även hon som fick rå struts) och verkar glad och trevlig. Hon vill ha ljust nånstans i rummet när vi sover och tror att hon kan tänkas snarka nu när hon är förkyld, så kraven på att jag ska vara perfekt sänks. Det är skönt, för jag själv har inga problem med lite såna där fasoner. Inte än iallafall... ;)

Nu måste vi kila iväg till klassrummen, klockan är 9! Jag återkommer. Oroa er inte för det där jag skrev överst, det är bara frukosten jag syftade på faktiskt. Jag kommer sakna filmjölk så himla mycket. Juice är verkligen inte grejen!
Kommentarer
korvnelia

du kommer sakna mig på mornarna! utöver filen då alltså..

2008-10-28 @ 21:45:21
cyberplace: http://kromelia.blogg.se/
klara

självfallet, självfallet...

2008-10-28 @ 22:43:15
cyberplace: http://klarareser.blogg.se/

visa att ni lever:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (vår hemlis)

cyberplace:

hälsning:

Trackback