God morgon!

Fett värd frukost idag, istället för en liten vit baguette fanns det halvlånga, halvgrova. Dessutom finns det rätt mycket pålägg här (fast osten var slut idag) så det var bara att lassa på. Subway - släng dig i väggen! Fast somsagt, ingen fil...

Om ca 5 är det dags för vår första spanskalektion, vi ska, om jag fattat det rätt, få göra ett prov för att se om vi ska plugga nybörjarspanska eller lite mer avancerat. Även fast jag läst spanska i 6 år redan känns det typ som om jag kommer hamna med nybörjarna... Ärligt, jag glömmer allt på tre röda! Men, men, det återstår att se. Ska bli kul att komma igång iallafall, spanjorerna här är inte så himla duktiga på engelska nämligen (och det kliar i mig över att få komma igång!). Igår på stormarknaden frågade jag var de hade glassen, varpå tjejen i inte förstod nånting. "Helado?" (glass) provade jag på då och då blev hon nervöst ivrig, visade fyra fingrar, pekade på nödutgångsskylten, sa ungefär "cuatro...verde!" (fyra grön). Jag hängde inte heelt med så tillslut lyckades hon också klämma fram "four green" (som om det hela blev tydligare). Glassen fanns hursomhelst fyra gröna nödutgångsskyltar bort och tillslut förstod även jag det.

Idag verkar det vara fint väder, ganska kallt visserligen men sol. Har ni inte noterat det finns det en liten ikon här till höger som visar dagens väder här nere i Jerez. Det är inte somrigt, men det är inte heller höst-vinter-rusk som hemma. Snarare lite våraktigt - underbart!
Kommentarer
sussi

Du är inte ensam om att glömma bort det man lär sig! ;P haha hoppas du har det bra där borta! :D Kram

2008-10-29 @ 17:41:48

visa att ni lever:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (vår hemlis)

cyberplace:

hälsning:

Trackback