Var är Petter?

Söndagar är mysiga dagar tycker jag, särskilt när de spenderas i solen. Idag besökte jag som tidigare nämnt katerdralen här i Jerez, vilket var en upplevelse. En tjej framför mig sneglade bak på "den blonda tjejen i barbent" (jag alltså) jag vet inte hur många gånger, ljudet var burkigt och jag förstod inte nånting i stortsett. Det var bara till att härma alla andra, ge kollekt när de andra gjorde det, ställa sig upp när de andra gjorde det, ta nattvard när de andra gjorde det, le, be och vara glad (eller kanske snarare allvarlig). Ingen musik spelades alls! De enda som var vid altaret var nån biskop och hans prästkompis. Stor kontrast mot gudstjänster hemma helt klart, haha. Men lätt värt det, kanske går dit igen för att se om det är samma sak och om jag fattar mer. När mötet var slut (var tvungen att verkligen spana in alla andras beteendemönster vid denna händelse - jobbigt om jag skulle sprungit där i från när man egentligen skulle typ.. sträcka lite på benen bara eller nått) gick jag vidare till några torg, ville sätta mig i solen och köpa glass men det blev inget med av det. Gick istället hemåt, hamnade på nån slags loppis och köpte fina men dyra kort av en supertrevlig gubbe. Han är där nästa söndag också, "vi ses" sa jag och insåg sen att jag faktiskt åker utomlands nästa helg och därmed missar honom... Då blev jag ledsen. Hur som helst fick jag mig en glass nånstans på vägen, sen började blåsorna kännas av ordentligt (ni ska se! Har två plåster på varje fotsula + några blåsor till som jag inte pallade plåstra om, 2 av de med plåster på är ca 3 cm långa. Mys!) och jag skyndade hem. Väl hemma bytte jag om till linne och shorts och la mig på en bänk på taket. Aaah, gött, säger jag bara.

Andra saker värda att nämna är att Flygande Jakob var hur gott som helst till frukost i morse, att nästan alla åkte till playan idag och att kvällens plåga heter Var är Petter?. Haha, så himla dryg, men ack så fin. Råmaterialet är dock allra finast!

Godnatt darlings!
Kommentarer
farzan

Haru bara högklackat märe?

2008-11-10 @ 09:02:43
klara

nej! blåsorna fick jag av platta sandaler.. högklackat går (tro det eller ej) finfint!

2008-11-10 @ 13:14:27
cyberplace: http://klarareser.blogg.se/
moster

Vadå ?? Åker utomlands nästa helg ??

soolan

2008-11-10 @ 20:50:22

visa att ni lever:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (vår hemlis)

cyberplace:

hälsning:

Trackback