tre veckor

Nu har jag varit här i Jerez de la Frontera i tre veckor! Dagarna blir faktiskt bara roligare och roligare dessutom, vi flummar runt sjukt mycket i rummen, fnissar som galningar och sprutar cola light i sängen (Michaela...). Så någon större nöd lider jag ännu inte med andra ord. 4 veckor kvar! NICE!

I helgen åkte vi ett gäng till Tanger, Marocko, därav bloggfrånvaron (oroa dig inte Lea!). Det var sjukt nice, det är så fint i sådana städer! Arkitekturen, valven, färgerna, gränderna... eh, ja, det mesta, ni kan ju själv tänka er. På lördagen hade vi en guidad tur runt om i Tanger, fick se alla kvarter och guidas runt i alla gränder i stan, samt käka typisk marockansk mat (grönsakssoppa, nån currykyckling med couscous och lite sånt...). Sen kom vi till vårt tattiga hotell, trodde vi, och tog oss upp till rummet på tredje våningen. Michaela gick in först, och skrek till. "SKOJAR DE ELLER!!". Herrejösses vilken utsikt vi hade, sjuka panoraman över hela stan och havet! Huur nice som helst. Alla var helt lyckliga och sprang omkring mellan rummen, haha. På kvällen drog vi ut nästan allihopa, till nått ställe som hette 555. Det var fett soft, 10 plusgrader till och det hade varit ultimat. Chillade utomhus i en soffa, vid en pool med värsta bron över, hela natten - innan vi tog en tjuvkopplad taxi med pimp-joel hem. Himla kul kväll. Söndagen spenderades på stan, bland jobbiga försäljare i massa gränder fulla med läderväskor, trummor, sandaler och vackra smyckesskin. Jag och Micha gav upp kollektivgåendet som inkluderade "body guards" av manligt kön ganska snabbt, vilket ledde till många kommentarer som "Blondie!", "Hi Ginger!" (!?), "Beautiful.." och himla många blickar. Men vi överlevde, det var faktiskt inte alls så farligt som jag trott. Alla var trevliga, om än lite dryga.

Nu är det hög tid för mig att sova, imorgon är det jag som har spanskaprov... Huvaligen.

Ps. Bilder får ni imorgon!
Kommentarer
Storasyster

Åh.. äntligen, som jag väntat!

Det låter som att ni har farligt roligt... tur att det BARA är fyra veckor kvar. :D

2008-11-18 @ 10:18:25
sussi

Lycka till på provet! :) Kram <3

2008-11-18 @ 17:27:25
lea

omg mitt hjärta slog ett extra slag när jag läste mitt namn <3

2008-11-18 @ 17:57:15
cyberplace: http://kidsister.blogg.se/

visa att ni lever:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (vår hemlis)

cyberplace:

hälsning:

Trackback